söndag 16 augusti 2009

Som tiden går..

Det är nu det händer, det är nu det vänder. Nej jag syftar såklart inte på att sommaren kommer, det är annat på gång. Det börjar närma sig förlossning och jag kan knappt tro att det är sant. Ska den här lilla människan som ligger så tryggt inne i mig, nu komma ut och presentera sig? Och jag ska få presentera mig för honom/henne. Äntligen ska mitt magiska under leta sig ut och jag ska få ge så mycket mer än att bara besvara de små sparkarna i magen. Jag ska få krama, pussa, titta på leenden, lyssna till skratt och gråt. Sonen, som alltså snart blir storebror, har hunnit fylla fem. Och hans storasyster är tio år. Kommer de förändras när vi plötsligt blir fem i familjen? Det återstår att se.

Nu är det två veckor kvar och jag ska försöka ta igen mig och ladda upp inför den stora dagen. Jag ska göra mig klar och packa BB-väskan. Det gjorde jag inte förra gången. Men nu, den här gången, ska jag vara redo.

Inga kommentarer: